Saturday, December 5, 2009

Sahabat, Aku Tahu

aku kenal siapa kamu... kamu rakanku dan kamu juga sahabatku... aku kenal keluargamu seperti keluargaku juga.. antara kita mmg byk rahsia.. rahsia yg peribadi mungkin... namun, byk mane pon rahsia mu, akan ku tahu juga, kerna, aku adalah sahabat yg mengenalimu... gerak hatiku sering tepat apabila ia berkenaan dgn kamu... kamu ada masalah ataupun tidak, aku akan tahu kerna aku rakan yg mengenalimu.. walaupun raut wajahmu sentiasa mempamirkan kegembiraan aku tahu bagaimana sebenarnya wajah hatimu.. walaupun pada luaran aku kelihatan tidak ambil peduli mengenaimu, namun sebenarnya aku terlalu mengambil berat mengenai keadaanmu... setiap perkara yg aku lakukan, aku mesti mengambil kira tentang mu.. jika aku buat begini, bagaimana pula rakanku ini? jika aku ingin buat begitu, apa pula rakan ku akan pikir nanti? Menjaga hatimu bukanlah sesuatu yg mudah... Biar hatiku ini sendiri tercalar demi kamu... aku tahu kamu juga begitu.. menjaga hati masing2 bukan kerja mudah bukan? hahahaha...kita sentiasa ketawa bersama... tapi tiada siapa yg tahu apa sebenarnye perasaan kita... kerna kita bukanlah seseorg yg suka menunjukkan perasaan yg sebenar... tapi aku tahu perasaanmu.. cubalah kau sorok dariku... ia tetap terserlah... terserlah pada pandanganku.. kerna aku mengenalimu sebagai seorang sahabat... Ya, sahabat...

p/s:i love u

2 comments: