Monday, June 7, 2010

New Chapter, dugaan...

Semalam adalah Hostel Registration Day di MMU.. hmm... penat sgt.. beratur pnjg... kaki kelmarin pegi shopping xbaik lg.. haha... ada 3 kaunter.. 1st kaunter utk check either kita da bwat payment or not, dan kat kaunter ni hanya memerlukan password MMLS... da lulus kaunter tu, queue up pula di kaunter 2.. ni paling pnjg.. teramat pnjg...beratur sampai kaki rasa nk patah.. hakim pula sepertinya ada masalah besar, kerana dia terlupa password MMLS.. susah la cani... hmm, xpe.. aku selesaikan bahagian aku dulu.. nnt sama2 pikir caner nk buat bahagian hakim pula... di kaunter 2 pula, die bg numb bilik.. dan terus ambil kunci serta borang check in di kaunter 3... da selesai tu, akem ambik aku, kami sama2 pikir caner dgn password akem tu.. mcm2 numb kami cuba.. x240**2565 la, x245**6525 la... akem beratur kat kaunter pertama da 2 3 kali da... tp still xdpt password tu.. haha..pastu aku anta barang naik bilik... xtau la sape room mate aku kali ni... xjumpa lg.. letak barang pastu anta borang chek in kat kaunter3 blk, then g hostel lelaki, tggu akem, dan aku tgk die still queue up kat kaunter 1... kesian die... then kami g mkn.. sbb da lunch time.. mkn pon xde selera.. kami duduk lama kat situ semata2 nk igt kan blk password akem tu...dan akhirnya, kami balik umah sbb nya, hanya tu la jln terbaik... balik umah, akem pon da tau password, kami ke Cyberjaya lagi, dan kami mengejar masa nk sampai MMU sebelum pukul 4.30... akem terpaksa pasang lampu emergency.. haha... semua bagi jln tp ada gak yg xfhm bahasa... aku nak tergelak besar, tp akem ckp jgn sbb ngah pasang lampu emergency, nnt org igt kita main2.. haha... lawak giler... sampai di hostel lelaki tepat pukul 4.. dia queue lg kat kaunter1, baru lulus.. then beratur kat kaunter 2, dpt numb bilik (sama bilik ngan Shahrul)... dan terus pegi kaunter 3 dpt kunci.. hehe... da tu, akem pon nk angkat barang g bilik... tp salah kunci pulak.. haha... die turun blk, tukar kunci, then naik blk.. baru dpt anta brg... sblm blk umah, kami singgah minum kat kedai mamak... jumpa pulak Herfa dan family nya.. selepas tu, tamat la segala penderitaan utk Hostel Registration Day... hahaha... aku still cuti hari ni dan rasenya, nak cukup kan seminggu lg.. sbb mls sgt rasanya nk ke class pertama ni..... slmt bercuti.. dan bermula la the new chapter of my life...
 
p/s:i love u

2 comments:

  1. okeyh tharu sbb ada nama i.hhoooii balik laa.cuti da lama berakhir.

    ReplyDelete
  2. ye la.. sepatutnya wanie cerita pasal terjumpa suraya gak.. tp terlupa.. hehe.. ;D

    ReplyDelete