Wednesday, June 23, 2010

ke kolej lg...

xabes2 la wanie ni.. haha... ok... hari jumaat bersamaan 11hb Jun, i went to college to get my transcript... it doesn't mean dat i never take it before.. tp yg lama tu da hilang... so, kena la pegi ambil lg, and its not for free, i need to pay RM25 to get it back.. ;(   hohooooooooooooooi... da la susah lak tu as usual la kolej tu kan.. sbb mula2 pergi registra, dorg suruh pegi exam unit, pegi exam unit, dorg suruh pegi finance byr dulu, da pegi finance dorg xtau aku nk kena byr berapa ringgit.. aku ni terpaksa byr jumlah yg mereka 'anggarkan' utk 2 helai kertas yg aku rasa worth to pay for.. dan dorg pon ada ckp, klw terlebih atau terkurang bayaran tu, dorg akan call blk.. hmm harapan laaaaaaaaaaaaaaaaa... aku pon bukan kesah sgt.. i just want wut i want.. then, pegi exam unit, show the resit, then they ask me to come back after 3 working days... okeyh, selesai... mlm Ahad, blk hostel MMU, tgk2 dlm fail jumpa blk transcript lama... BENGONG.. hahaha... so, aku pikir, alang2 da ade transcript, boley pegi kolej mintak syllabus utk bwat kredit transfer pulak..nnt boley amek sama time nk amek transcript yg baru tu.. 

so, i went to college again to apply the syllabus on last Monday, 14th Jun... pergi registra, isi borang, then berlari2 pulak g potostat surat tawaran MMU dan transcript utk dilampirkan bersama... dan seperti biasa juga, dorg akan ckp, come back after 3 working days... aku pon blk la pastu.. lega, tggl amek je la minggu depan.. saja nk amek lmbt cket, bg peluang dorg bwat keje... 


ok then, hari ni, iaitu Wednesday, 23rd Jun, aku dtg semula utk mengambil segalanya, iaitu syllabus dan transcript... tempat pertama yg aku tuju ialah registra... and wut makes me so upset was, aku da bg masa seminggu utk dorg bwat keje tu, tp dorg xbwat lg... dorg suruh aku tggu dgn mereka memberi alasan, cari xjumpa.. haduhhhhhhhhhhhhhhh, bukannya beribu student yg dtg utk mntk syllabus dlm waktu yg sama sampai cari pon xjumpa.. last2 kantoi bila salah seorg pekerja dorg ckp, tggl satu je nk bwat.. see!!! mcm mne la org xsakit hati.. mula2 aku boley senyum lg tp bila da almost an hour aku tggu, baru aku dapat syllabus tu, senyum pon aku buang jauh2.. aku tnye die, "nape lambat sgt eh? bukan ke saya da apply da seminggu?" salah seorg pekerja dorg ckp, "ntah la, xtau la dorg".. pastu aku ckp, "xpe la, terima kasih la! ".. dan berlalu pergi tanpa memandang pon mereka...


destinasi kedua pula, ke unit exam... utk mendapatkan transcript pulak... pegi, aku tunjuk resit dan dpt pon transcript... tp masalahnya, apa guna aku byr RM25 klw aku sendiri yg kena uruskan, mencari org2 tertentu yg patut menandatangani transcript tu? ni pon satu lg, aku byr, aku bg mase lebih dr seminggu utk dorg bwat kje, last2 aku yg kne bwat kje.. klw setakat nk print kertas yg tanpa tandatangan tu, sehari je pon da boley dapat sbb da ade dlm system.. xpayah la suruh org dtg lepas 3 hari waktu bekerja.. haduuuuuuuuuuuuuuuh... aku pon mencari la org yg patut tandatangan tu, org pertama die ckp, mula2 boley, then tiba2 xboley pulak.. padahal org kt unit exam ckp die ada hak utk tandatangan, tp die ckp xnk.. haduuuuuuuuuuuuuh lg sekali aku rase nk mrh sgt... aku pergi la cari org yg kedua, yg entah kat mne ntah... satu kolej aku pusing then jumpa.. terima kasih kepada die kerana sudi menandatangani...sgt terhutang budi...


haduhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh aku igt ade la perubahan, tp mmg xde lgsg.. masih lombab lg... saba je la... papepon, terima kasih la kepada yg bersusah payah tolong menyediakan semua tu.. terima kasih byk2.. sbb still dpt cuma services je yg not satisfy... to Al Hakim, tq sbb sudi jd mangsa bersama sy.. haha...

p/s:i love u

1 comment: