Monday, June 21, 2010

Abah's day... wait... am I late to wish Selamat Hari Mak?

Last friday, tidak hadir ke class, and bile reach je rumah, terus ajak adik aku g KL, sbb nk belikan abah present.. haha...sanggup kau... waiting for the bus, half an hour, then waiting for the KTM pula... hahaa... sampai je KL dlm pukul 5.45.. so many people who wanna go home.. after office hour kan.. pandai kau wanie kuar time ni... haha..

Buntu betol nk pilih hadiah ni... sakit otak.. haha... pusing2 kat tmpt yg sama je... adik aku pon da pening sama sbb ikot aku pusing2.. last2, bg abah aku set wallet n belt kulit.. yg aku sgt suka.. haha.. oleh kerana sifat aku ni yg pemurah, belikan juga wallet for my brother.. haha.. then, mak aku pon, xpasal2 dpt hadiah mothers day.. blouse yg berwarna Magenta.. sgt2 sweet... hari tu, agak byk dwet aku habis.. for me, its worth... dan hanya beberapa helai seluar 'kecik' utk aku.. adik aku ni xabes2 asek lapar... jadi kami pon mencari kedai mkn, yg mempunyai waitress yg agak sombong, tiada pon secebis senyuman pada raut wajahnya.. penat barangkali.. dan yg mengecewakan, air dan juga nasi lemak yg aku dan adik aku order, hanya lepas di tekak, masuk diperut tanpa meninggalkan tanda2 kepuasan, tanpa ada perasaan yg kami ingin dtg lg sometime.. ATAU pon erti kata lain, TAK SEDAP... namun, apabila waitress itu bertanya, "mengapa ngak dihabisin nasinya? ngak sedap?" aku dan adik aku tersenyum dan menjawab, "eh, xde la, sedap je.. tp da kenyang"... byk la ko wanieeeeeeeeeeee.. haha

After that, da xtau nk g mne da.. sbb, mula2 mak ckp nk amek kami di KL je, tp kena tggu sampai pkul 9.. kami pon menunggu.. but then, mak call pula kata tak jadi.. jadi kami pon manaiki teksi utk ke KTM Station.. yeah, Taxi driver pula menipu.. Aku ckp nk ke Bank Negara Station, dia bwk aku ke KL Station, mungkin salah dengar, tp lain sungguh klw didengar bunyi nya.. we have to pay moreeeeeeeeeeeee... aku yg agak terpinga2 turun dr teksi, dgn perasaan marah, penat lg, bertanya kepada 'Pak Guard' kat sana, "KTM station kat mne nk masuk?" die boley tnye "adik nk blk mne?" aku ckp nk blk umah la.. die tanya lg "umah kat mne?" haduuuuuuuuuuuuh, aku tanya lain, ko jawab lain pula... only after die nmpk muka aku yg agak bengang, die pon tunjuk arah ke pintu masuk.. ha, kan senang klw dr td... haihhhh, dugaan betol nk beli hadiah ni.. hahaha... ^_^

Sampai je Kepong Sentral Station, abah aku ambil... semua gembira sbb dpt hadiah masing2... aku turut gembira, adik aku, blk je die terus try shirt yg die baru beli tu.. haha.. nk tau rahsia x? blk tu aku terus tidur tanpa mandi.. sbb penat sgt... haha.... =.=.. maluuuuuuuuuuuuuuu...
p/s:i love u

No comments:

Post a Comment