Friday, October 22, 2010

lagi2 activity!!!

Dlm minggu ponteng 1st week class ni, kena la diisi dgn pelbagai activity yg menarik demi menghabiskan sisa2 cuti yg da x berbaki ni... Am I rite? HAHAHA

MMU - 18/10/2010
Igt x, post yg lepas, aku ada ckp yg aku amek MUET? ha, after test tu, aku g Student One Stop Center (SOSC) (MMU) sbb nak mohon surat pengesahan masih belajar di MMU maksudnya, nak sahkan yg aku ni student MMU la.. akak tu ckp kena amek hari Rabu.. Hmm.. tp aku nak cepat, aku pon pujuk la akak tu.. pujuk punya pujuk, akak tu ckp, boleh amek esok yakni hari Selasa... ;D

MARA - 19/10/2010
Hari Selasa, dgn bantuan Al Hakim tersayang, aku pergi blk ke MMU utk mengambil surat pengesahan tu... Owh, aku belum jelaskan lg.. surat tu bertujuan utk mengukuhkan lg alasan mengapa aku perlu penangguhan bayaran pinjaman pelajaran MARA (time diploma dulu)...
ha, pas da amek surat tu, aku g klinik MMU,,(sblh SOSC) sbb badan aku terkena gatal2 yg teramat lah gatal.. aku asek bergaru je... ha, doc tu ckp, aku kena hama kucing..  ye la.. hari2 nak tido ngan kucing.. ni la padahnya... semenjak salah seekor kucing aku (kucing betina yg bernama Tinie) nak menggatal dgn kucing luar ni, kucing aku semua da kena hama dan kutu yg teruk.. OMG!!! hmm.. aku pon da berjangkit sekali.. Damn!! HAHA..
 After that, aku ngan akem terus gerak pergi MARA... aku naik tingkat 3 sorg2 sbb akem xboleh naik (tingkat 3 and above kena pakai formal at least baju berkolar)... Akak tu ckp, aku mmg boleh dpt penangguhan tu, sbb surat aku sgt lah lengkap.. yeah.. TQ akak yg sudi melayan saya yg banyak soalan ni.. HAHA..tahu x? rupa2nya Sheikh, wanja, Napi dan xtahulah siapa lg pon ada kat MARA.. tp kami xberselisih pon.. mereka yg nmpk kereta kami di parking.. haha.. KEBETULAN..mula2 dorg ajak tgk midnite movie.. tp kami da tgk cerita The Other Guys.. so, kami pon xjadilah nak join..
pastu.. time otw blk, kami singgah OU sbb igt x, dlm post yg lepas aku ckp, kami nak buat movie marathon tp xjadi sbb aku merajuk.. ha, kami pergi Ou sbb nak beli tiket siap2 utk hari Khamis ni.. banyak cerita best yg baru kuar... kami beli tiket 3 movie terussssss.. ;D

Taman Metropolitan Kepong - 20/10/2010
Tarikh yg sgt cantik.. yeah... ;) ha, hari yg indah mcm ni, kami berdua bersetuju utk jogging.. kan saya da ckp, nak serius utk berjogging.. nmpk nya, kami betol2 amalkan.. nak hidup yg sihat... >_< kali ni baru la rasa nikmat jongging sbb dpt pusing satu taman metropolitan yg sgt2 lah luas ni.. sampai akem kena dukung sy, sbb sy da xlarat sgt.. tp wanie tetap gagah.. jgn risau, sy masih boleh berjalan... sgt seronok... rasa badan sihat.. keluar semua peluh2 durjana dari badan sy... HAHA... SIHAT!!!

One Utama, Utama Damansara - 21/10/2010
1st tiket pukul 11.30am.. haha.. oleh kerana rumah agak dekat dgn OU, kuar rumah pon lambat je...break1st pon mkn 1901 GSC je.. haha... 1st round kami tgk cerita Cuti-Cuti Cinta... sgt best.... xbosan dari mula cerita sampai abes cerita... x sia2 kami tengok cerita ni... dlm hall ni, xramai pon yg ada.. maklumlah, pagi lg time tu.. HAHA..
After that, kami g lunch kat Arena Food Court.. kat bawah je... tiket lepas ni pukul 2.20... boleh la buat2 apa yg patut dulu...
2.20, 2nd round.. cerita ni mmg gempak.. otai2 filem Hollywood... Bruce Willis, Morgan Freeman, John Malkovich, Helen Mirren, Richard Dreyfuss, Ernest Borgnine and Brian Cox.. cerita Retired Extremely Dangerous (RED) mmg terbaiklah... >_< after movie ni abes, kami pergi mkn lg!!! ok, minum ptg.. haha.. kat Teh Tarik Place... mkn roti Sardin (sedap gila) dan akem mkn roti telur.. and of course Teh Tarik for both of us... 
seterusnya tiket pukul 6.40pm.. sblm masuk hall, buat la apa2 yg patut.. kali ni cerita Life as We Know It! Cerita ni, as dia punya title, berkisarkan tentang hidup... sy nak sgt tgk cerita ni sbb sy minat Catherine Heigl.. ahahaha cantikk.. baju dia semua cantik2.. :D dia pon sgt cantik.. rambut dia, tggi dia, mata, mulut, badan.. HAHA... cerita ni pon sgt2 lah seronok, kelakar, campur sedih, campur love story.. mmg nakal!! haha.. dan org sebelah aku ni pon buat movie sendiri nmpknya.. HAHAHA.. ni yg paling kelakar... after that, kami pon baliklah ke rumah masing2... balik tu pulak, tetiba sy rajin nak kemas rumah... yes, KEMAS RUMAH!! haha

Dres, Wangsa Walk Mall - 22/10/2010
Pagi2 bangun, makan roti cicah air Milo.. sedap tau? hahaha.. pastu bukak lappy, tgk status kawan2 kat FB semua ckp psl result.. tp aku mls nak bkk mmls nak tgk result... aku rasa takot nak tgk.. sgt2 takot... tp pukul 1, aku kejot akem utk solat Jumaat, tetiba akem call aku blk, dia ckp result da keluar, dan pointer dia naik kepada jumlah yg sgt byk... aku pon, dgn tgn yg agak menggigil terus log in mmls.. bila je aku tgk result, aku rasa nak pengsan!!! syukur Alhamdulillah... aku teramat xsangka, aku dpt GPA yg mcm tu kat MMU ni, terus memberi kesan kat CGPA aku...aku rasa aku nak cium semua lecturer, kwn2 yg da bantu aku.. cewaaaaaaaaaah...
Lepas akem solat Jumaat, kami pergi ke Wangsa Walk utk facial appointment yg kami da buat last 2 weeks kat Dres (guna product dermedex).. yes.. best bila ada org belai2 kulit kita, urut2 muka kita.. dan duit kita pon mereka belai2 juga.. HAHA.. berbaloi rasanya dgn layanan mereka kat situ... dia ckp, muka sy mmg da licin tp cuma ada pigmentation je.. hmm.. mahal la nak beli product utk hilangkan pigmentation tu... beli cleanser and refining cream je da mahal.. jadi, sy xbeli pon.. tggu ada duit la.. haha.. ok.. next appointment 12 Nov pulak.. InsyaAllah, dgn izin Allah, dpt lah kami pergi nnt.. ^_^

p/s:i love u

No comments:

Post a Comment