Saturday, October 2, 2010

Kata Kata yang Manis utk Didengar

Hari tu, ntah kenapa, aku rasa sgt gembira... aku biarkan emosi ini, bermain dlm dada dan kepala aku... senyuman pula xlekang dari menari2 dibibir aku... enak rasanya... bagai dibuai mimpi... otak aku rasa lapang.... selapang lautan biru... buih2 laut menerpa disisir pantai.. x ada apa yg aku perlu pikir... cuma mata yg agak sakit membuatkan aku tak selesa.. Ah, biarkan saja.. tiada apa yg boleh mengganggu perasaan aku yg berbunga mekar ini..

Aku pandang ke syiling, memerhatikan kipas yg berputar ligat.. hmm apalah 'dia' yg boleh fhm perasaan aku... aku senyum sendiri... aku mencapai komputer riba yg ada xjauh di depan mata, aku bukak, dan mendaftar masuk dlm salah satu laman sosial.... hmm.. walaupun bosan, aku tetap senyum.. mungkin perasaan td belum hilang dr hati... aku baca satu persatu 'apa dlm fikiran anda' di HOME.. bermacam2 ayat yg mungkin benar dr hati mereka, atau pun tidak, itu aku tidak pasti... mungkin di laman itulah medan mereka meluahkan perasaan... ada yg boleh dijadikan tauladan dan ada pula yg hanya lepas dipandang... dan, aku terbaca status salah seorang rakan aku,

"cinta bukan mengajar kita lemah, tetapi membangkitkan kekuatan. Cinta bukan mengajar menghinakan diri, tetapi menghembuskan kegagahan. Cinta bukan melemahkan semangat, tetapi membangkitkan semangat...betul ke..???"

Yesterday at 12:02am

 hmm aku senyum... dalam kepalaku, berfikir, mungkin dia mahukan semula semangatnya yg da hilang... xsalah utk aku membantu... dia rakanku, sahabatku... kepala aku ligat mencari dan menyusun ayat.. apa yg sesuai dan tidak, takut2 pula terguris hatinya... hmm, dan ini satu2nya ayat, yg terkeluar dr kotak fikiran aku... dan aku rasa, dapat membantunya...  





"ye, betol, cinta mematangkan kita, mengajar kita erti hidup.. gagal sekali dlm cinta bukan bermakna kita xboleh mencari cinta lain.. gagahkan hati, kuatkan semangat.. cinta ajar kita supaya tak berputus asa... selagi kita boleh bertahan, teruskan.. tapi bila da jd racun dlm diri, tinggalkan... >_<"on Thursday

Aku tersenyum puas.. hasilnya sgt sedap... manis utk didengar... semoga dia dapat menjadikannya sebagai nasihat.. aku tahu, tidak mudah utk menjadi dia.. aku tahu betapa sukarnya utk melupakan.. dan aku tahu, betapa besarnya cinta dia...aku tahu... mimpi mmg mudah utk dilupakn, tetapi memori, sukar dikikis dr ingatan... aku xdpt membantu lebih dr ini... aku cuma berharap dia dpt mencari penawar racun lamanya.. >_<

p/s:i love u 

No comments:

Post a Comment