Sunday, August 30, 2009

Sabtu (29/08/09)

Hahaha..erk?? tibe2 je nak gelak.. Ok b'mulanya hari yg agak memenatkan..sampai xsempat nak update smlm.. penat giler...dlm pkul 11 lebih cam2 Akem ajak aku g Muzium Telekom Malaysia...aku ni t'lupe sbnrnye yg akem ajak dr minggu lepas..dah 2 kelam kabut aku siap..kuar rumah da pkul brape? mid day tau x? panas sampai cair otak..ok..panas, bg kitorg yg selalu naik moto ni da jd cam biase je..masuk je KL, masyaAllah, panas giler + jammed giler = bulan pose org ramai sebok beli baju raya..(hahaha, ade kne m'ngene ke?) Ni boley tahan lg..tp yg satu ni klw korg pon mesti korg xtahan punye la... sampai je kat muzium 2, aku bace la kt dinding 2..tau x, die tulis ape? "waktu urusan isnin - jumaat jam 9 am - 5 pm " waahhh.. penat je pegi..m'nyirap tol la.. hahaha..cam klaka pon ade gak..

Ok pas2, ktorg pikir caner caranye ktorg xnk m'sia2kan waktu yg dah t'buang tu cam2 je..pikir punya pikir, aku ajak akem g Perpustakaan Negara Malaysia (PNM)..tujuan? nak bwat report la..minggu depan kan da nak abes LI..so kene la b'tungkus lumus...baru je ktorg nak parking, de lak org xcident, moto ngn moto..cian dat girl..brother yg badan besar 2 pon satu, da terlanggar 2, die marah lak gurl 2.. aku tau la gurl 2 salah, tp cm xpatut je..tolong la anggat ke pe ke..pas2 ktorg yg xde kena m'ngena ni pon tolong la dat gurl..akem marah la brother 2, akem ckp "salah ke klw tolong angkt moto die?" tau x brother 2 jwb pe? " aah, mmg salah". pas2 die blah je.. x patut kan?  ish, ish ish.. canie ke 1 Malaysia?


...dalam library lak, penat giler nak cari meja yg boley cucuk wayar laptop...pusing2 sampai kt tgkt 2 ktorg naik, baru jumpa...duduk, ktorg stat bukak folder praktikal dlm pendrive aku, sbb nak bwat report akem... ktorg try nk join wireless tp ade psswrd n username lak.. akem call uncle die sbb uncle die ade kena mengena ngan library 2.. tp uncle die jawab lain lak..xpe la..ktorg pon teruskan kje..xlame lepas 2 akem g tanye akak librarian 2 nak cari buku psl sejarah TM..pas2 akak 2 bagi la siri numbr ktner buku 2 t'letak..akem pon g la turun tgkt bwh sbb nak cari..tp xde..da sampai atas, die g tnye lak psswrd n username wireless..senang giler die bg.. cuba la dr td  ktorg mintak kat akak 2 kan senang..hahahaha..tp bile da boley On9, akem bace komik online lak..haihh..
dah lame cket dlm library tu dlm pkul 4, ade lak announcement yg b'bunyi "perhatian kepada pembaca yg dihargai, sepanjang bulan Ramadhan, PNM beroperasi dari pukul 10 pg sehingga 4.30 ptg pd isnin - jumaat, manakala pada hari sabtu pula dari pkul 9.30 pg sehingga 4.30 ptg"  (lebih kurang cam2 la bunyi nye kot) pas2 ktorg pon da bersiap sedia la nak balik..tp sblm 2 pk dula nak g mne sbb awal lg..lg pon ktorg nak bkk pose same ari ni..so, aku pon ajak akem g titiwangsa, yg pd mula nya tak d'persetujui..hahaha..tp ktorg g gak..dpt la port kt depan tasik..
muke aku yg happy n muke akem yg penat

ok..da lame ktorg kt c2, mcm2 yg ktorg sembang, sampai la ktorg t'nmpk burung yg sgt plek, burung tu botak..hahaha..klaka..sampai la ktorg gaduh..(sakit ati aku) hahahaha....mane sah klw x gaduh...sampai la adegan pujuk memujuk..sampai la eyeliner aku jd comot (ex-housemate mst tau sbb pe).. sampai la ktorg gelak n hepi balik.. baru ktorg gerak g bazar ramadhan kat Sri Rampai..akem beli popia, aku beli murtamak yg rase nye agak xsedap..pas2 dlm pkul 6.30, ktorg grak g Mcd kt Jln Pahang...nk bkk pose mkn Mcd, akem ckp die tringin sbb da lme xmkn, ye la bulan pose...


pas mkn, ktorg lepak luar jap, sbb akem nak smoke dulu...haih, penuh lg asap kt dlm paru2...da ckp soh benti tp degil...pas isap rokok, die trus anta aku balik..sonok sgt walaupun hari yg sgt memenatkan..hhaahaha..byk cerita yg kami kongsi..sonok sgt..
rase mcm xnk tamatkan hari ni mcm 2 je...


p/s:i love u

1 comment: