Friday, November 13, 2009

interview ke jln2 melihat view???

hari ni..pg2, pas solat subuh, terus siap2..aku menyarungkan baju kurung moden yg berwarna orange yg dijahit sendiri oleh aku..kerana aku menyangka baju ini akan membawa tuah buat aku...keluar awal ni bertujuan utk teman rakan g umah die, nak amek sijil2 sbb today, we got an interview...hahahha..tp, mmg xde hati pon nk g interview tu..rasa mls yg teramat sgt..kami yg dimaksudkan td ialah aku, nad and kila...huh...

1st..
jln kaki dgn keadaan malas di waktu hujan yg agak renyai sampai texi station..tunggu..tunggu..tunggu..mmg lame sgt krorg tggu texi tu..xtau la nape..slalu berlambak texi lalu kat ctu..tp hari ni...haih...lepas agak lame kami menunggu, sebuah texi pon lalu la kat ctu...p.cik texi pd pg ni sgt la friendly...dah mcm peramal kaji cuaca pon ade gak p.cik texi ni..hehehe...xpela..janji die bwk kami sampai LRT wangsamaju...kami pon melangkah malas menaiki tangga menuju ke station...giler ramai org pd pg ni...huh..ye la time org g kje kan...kami pon beratur la seperti mereka yg lain utk menunggu tren yg bakal tiba...

2nd
sedang kami beratur..aku mula terperasan polis bantuan yg mengawal pd hari ni dgn 2 org pekerja di Rapid LRT tu asek memandang ke arah ku...aku pon agak pelik..dan mula merasa ada yg tidak kena.. tapi aku terus buat tidak tahu saja...dan selang beberapa ketika..polis bantuan tu pon memanggil aku..aku memandang ke arahnya..kemudian die pon berkata.."dik, tolong @$# &^+@ tu eh"..aku pon terus bertindak..dgn muka yg agak merah (malu) dan org dikeliling aku yg mula memandang ke arah aku...aku bertambah malu...pas2, ade lak statement die yg membuatkan aku rase nak bg kaki kat die...haih..what a shame..



3rd
selepas tren tiba, kami pon berasak2 utk masuk kedalam tren..semua disitu mempertaruhkan nasib utk masuk ke dlm tren..dan akhirnya kami bertiga dapat memboloskan diri ke ruangan yg sesangatla sempit..sehingga punggung sesama kami didalam tren tu berlaga..dan peluh org lain juga turut melekat di baju ku..eeeyarkk... geli siot...hidungku juga telah dimasuki hujung rambut seorang amoi yg berdiri di hdpn ku..ini adalah disebabkan oleh faktor ketinggian yg tidak mengizinkan aku berdiri sama tinggi dengannya..sungguh kerdil kurasakan diriku ini...dan akhirnya tibalah kami di tren Kerinchi...

4th
setiba shj kami di situ, kami berjalan pula menuju ke texi station utk menaiki texi ke Angkasapuri dimana mama nad bekrja..tujuannya adalah utk mengambil kereta bagi memudahkan kami ke rumah nad di Bandar Kinrara..uncle texi kali ini juga agak peramah orgnya..hari ini mungkin Hari Peramah sedunia agaknya...setibanya kami di Angkasapuri, kami menunggu mama nad mengambil kami di depan pondok jaga...(sbb xley masuk klw xde pass)..setelah itu, nad pula memandu, membawa kami menuju ke rumahnya...

5th
dalam perjalanan, kila terlena di tempat duduk blkg..aku pula terpaksa menhan mata kerana lensa mata palsu ku ini memungkinkan aku utk tido..terpaksa la aku berjaga sehingga tiba di rumah nad..turun shj dr kereta, aku sudah terpelecok..huh..dlm hatiku berkata, 'nasib malang bakal menimpa mungkin'..tetapi tidak ku suarakan kerana mulut ku ini agak masin..apa shj yg aku kata selalunya akan terjadi..oleh itu, aku diamkan diri..dan Susi(maid) membuka pintu utk kami..sementara nad bersiap, mencari failnya, kami lepak di dalam bilik..cacing di dalam perutku sudah memberontak kerana aku masih belum menjamah mknn..kini sudah hampir 11.30 pg..Fatin sudah mula menghantar text bertanya kami dimana, bila mahu bertolak dan sebagainya..setelah nad siap, kami turun utk menjamu selera, kami pon mencuba cucur ayam yg agak hangit, yg telah disediakan oleh Susi...cucur ayam?? mungkin ramai yg tidak pernah mendengar, namun, cobalah rasa..sedap...kila makan sehingga menjilat pinggan..hahahaha...(lapa)

6th
kami pun keluar rumah..dlm perjalan, kami singgah utk mengambil Yaya,(adik nad) yg masih di tadika.. kami hantar yaya ke Angkasapuri..sementara itu, kami pon duduk di dalam opis mama nad, menunggu.. kami cuba utk print out resume tetapi gagal kerana printer di situ tiada color, hanya black n white..kemudian, kami bergegas turun kerana si fatin kepoh sudah mula menelefon aku..jika aku tidak angkat die akan menelefon kila pula...kami pun terus pergi ke kl sentral, mencari parking..mahal sungguh parking di situ..kemudian mencari fatin yg telah lama menunggu di kl sentral..kami ke toilet pula utk menunaikan hajat...kemudian menuju ke mesin ATM kerana kila mahu mengeluarkan dwetnya..akhir skali, kami ke Mcd utk mkn...nad pula makin tenat kerana gigi nya yg sakit..pada waktu itu, jam suda menunjukkan pukul 2.30 pm..

7th
kami pon sudah mula berkira2..samada mahu pergi interview ataupon tidak..ya lah..kami abes mkn pon sudah pukul 3...interview pula tamat pukul 4..resume kami pula masih belum print..nad pula semakin sakit dan hampir demam..jadi kami pon membuat keputusan utk tidak menghadirkan diri..aku meminjam hp nad utk menghantar text kpd agent My Jobs utk memberitahu niat kami.. text tersebut berbunyi "Hi, i'm Ain Nadzlissa (walhal aku yg taip text ni..hahahaha)..my friends and i cant go to the interview..we are sorry because its too late to tell you about this..we try to get our result slip today but we cant..we are sorry again.."  mcm tu la kot bunyik text tu...

Finally
kami pon balik ke rumah..fatin balik ke PJ dan kami bertiga pulang ke Rampai..parking lak kena RM7..huh.. mahal..akhirnya, segala dugaan dan halangan berakhir dengan tangan kosong...menyesal?? x la..tp agak terkilan sbb penat x terbalas...time nad nak anta aku n kila ke kl sentral utk aku pulang ke Damansara, kila pula ke rawang, Mona n Kak zah call, gtau yg kami dpt interview di TM pula..haa, mungkin ada hikmah dugaan hari ni kan?? katanya ramai juga rakan2 kami yg turut dapat panggilan itu..so, berserah saja pd takdir...kawan2!!! Good Luck!!!

p/s:i love u

3 comments:

  1. polis tu tegur kau ape?
    babi la hidekan buat ape perkataan tu?
    ahahahahaha

    ReplyDelete
  2. benda malu kot..nnt aku citer kt ko..hahahahaha..tu pon klw aku nk citer..

    ReplyDelete