Friday, March 29, 2013

Beginilah Aku.

Aku sama macam manusia lain.
Ada otak dan akal.
Aku sama mcm anak perempun yg lain.
Perlu baju perlu tudung.
Aku sama mcm rakan2 yg lain.
Punya hati dan perasaan.
Aku sama mcm kekasih yg lain.
Ingin perhatian ingin kepercayaan.

Aku tak pernah kisah
Engkau India, Cina, Melayu, Indonesia, atau lain2.
Aku x pernah peduli
Engkau tak ada motor, tak ada kereta, tak ada duit.
Aku tak pernah ambil tahu
Engkau tak kahwin, tak ada anak atau tak ada kekasih.
Aku tak pernah meminta
Duit, belas kasihan dan simpati.

Anda,
Siapa yg nak menentukan?
Anda,
Siapa yg mahu menghakimi?
Anda,
Bukan siapa2 yg berhak berkata itu ini.


Aku,
Berkawan dengan semua org.
Aku,
Tak pernah memilih teman.
Aku,
Buat apa yg aku rasa nak buat.
Aku,
Bekerja, belajar dengan kudrat yg aku ada, dengan izin dari Allah. 
Aku,
Manusia biasa yg masih memerlukan pertolongan dari Tuhan yg Esa.

Anda pun sama.
Jadi ingat,
Rezeki Allah bagi,
Kudrat Allah bagi.
Siapa kita untuk sombong?

p/s:i love u

No comments:

Post a Comment