Monday, March 14, 2011

Things to do!!

Since holiday, aku malas gila nak cuci muka, unless klw aku nk keluar, bermakna aku mandi, cuci muka before n after going out (maksudku di sini, mencuci muka menggunakan pencuci muka)... YES! klw aku duduk rumah je, aku hanya akan cuci muka sekali sehari.... HAHAHA... sehingga menyebabkan muka aku ditumbuhi beberapa ketul jerawat.. hmm, kat my forehead, nose n chin.. so irritating, so annoying.. :(

Then, as u ol kno, result aku telah pon announced... so, agak disappointed... :( kerana ada sedikit turun... sedih.. xrasa pon nk g celebrate walau pun result tu sbenarnya sgt ok.. Alhamdulillah..

Since holiday juga, sy selalu tidur klw xde activity lain, senang cite, mkn, tidur. watching tv... so, badan semua da lemah, xde semangat, nmpk hambar je.. size juga mcm makin besar.. :p hmm oleh kerana my mind da set, aku tgh cuti, so, aku ngan automatiknya, menonton tv hingga tengah mlm.. or even worst, till morning..

oleh kerana sem baru telah bermula, kali ni short sem.. so, fees kena byr guna duit sendiri.. (aku rasa cam nk apply scholarship)

Aku ni, walaupun da 2 weeks start class, tp aku still xtau class kat mne, class pukul berapa.. ini agak menyusahkan aku, dan aku terpaksa mengharapkan Al Hakim to check this kind of thing for me.. Sorry n thanks...

So, Things to do starting today :-


  • Cuci muka 2 or better, 3 times per day...(plz wanie, make it as a routine) 
  • study hard n ofcoz, study smart, jgn malas2 da..kena tambah usaha sikit (xkan kau nak result kau terus menurun wanie??)
  • Plz, exercise... do some simple gesture in just 3-5 min.. ( the simplest one: clap your hand la wanie.. why? because 1 clap can burns 1 calorie).. no excuses anymore.. :p
  • kena reset my mind.. tidur awal, bngun pon cergas.. badan pun rasa sihat.. (pastikan kau cukup tidur ye wanie)
  • kena berjimat cermat, memandangkan duit tu akan digunakan utk membayar fees.. (jgn kelain pulak duit tu)
  • buat research mana2 company or gov agencies yg menawarkan scholarship.. then, try to apply.. (wanie, don't afraid.. u can do it, i kno u can!)
  • take note! or buat new timetable, like i used to be.. jgn mengharapkan org lain bgtau venue or time... (nak kena suruh jugak la wanie ni)
I hope, semuanya akn berjalan lancar... amin.. :D


p/s:i love u

No comments:

Post a Comment