Wednesday, March 23, 2011

an error; sedap mata membaca

Hari ni, pagi lg dah ada class.. Principle of Accounting... (aku xtau sbnr nye ni subject major ke x, klw x, aku boleh transfer da)... Ok, terserempak ngan classmate time nak jln ke zibra depan hostel.. talk talk ngan dia sikit, dia ckp kami sama class, class kat FOE pg ni.. so, aku pon ngan akem g la FOE..

Aku: "betul kan class kita? " (oleh kerana aku xpakai lens today, mata aku xberapa nk jelas)
Akem: "betul, betul" , ( Dengan confident nya )

then oleh kerana da lambat, kami terus masuk class.. dan terus duduk.. keluar kan buku, dan pen juga...

ada la beberapa minit after that..


Aku: "ramai nye dtg class hari ni", sambil melihat sekeliling dan aku terperasan beberapa org memandang kami.
Akem: "eh, betul ke ni class kita? xde sape pon yg b kenal"
Aku: "Jap, ayg tgk schedule", (belek2 buku). "Eh, ni bukan class kita la", aku memandang sekeliling sekali lg, kali ni baru aku pandang lecturer tu.. sah, bukan class kami.. HAHA..
Akem: "jom la kita keluar"
Aku: "seganlah"
Akem: "Jom jelah keluar"


Kami pun berdiri dan terus keluar dari lecture room tu.. aduyai.. bapak segan, patutlah ada yg pandang2... rupanya salah class... Kami punyalah gelak.. sbb sgt2 kelakar... rupanya class kami yg sebenar, kat FIT... mmg betul2 lewat.. half an hour kami lewat..

After class tamat, kami g mkn kat Mak Teh (lama pulak xmkn kat situ)... pas mkn, nak masuk bilik la, sbb sgt mengantuk.. aku keluar je dr kereta, akem bg sign, suruh aku tgk phone.. dlm hati aku, pelik pulak la dia ni, aku pun terus berjalan nak ke bilik, sambil membelek phone, n akem masih menunggu di belakang.. bila aku tgk je phone, nama dia tertera kat screen (text massage)... then, aku pon baca.. just one word : "cantik".. Aku senyum sambil menoleh ke arah dia, dia senyum dan beredar... sedap mata membaca even one word.. even aku tau, bukanlah aku ni perempuan paling cantik, and even aku tau dia mungkin nak sedapkan hati aku aje... but, he makes me keep smiling, till now.. ya, right now.. i'm still.. HAHA ^__________^



p/s:i love u

No comments:

Post a Comment