Friday, October 23, 2009

Fate

Mengapa jalan hidup aku ditakdirkan begini?? tiada siapa yg boleh menjawab persoalan yg sering bermain difikiranku..mungkin ramai diluar sana juga sedang berfikir perkara yg sama...bersyukur?? huh!! sentiasa...sentiasa menyebut Alhamdulillah biarpun sering kali aku mengeluh...mengeluh bukan kerana kesal tp kerana aku masih mahu tahu mengapa jln hidup aku begini... redha dengan segalanya, kerana aku tahu ini takdir aku.. ya!! takdir..itu lah jawapan yg aku cari...aku telah ditakdirkan dengan jln hidup yg sebegini..tp mengapa?? itu masih belum terjawab.. kerna sampai bila pun xkan terjawab.. kerna aku tahu ada hikmah disebalik apa yg berlaku, biarpun pedih, mahupun suka.. xguna cari jwpn yg masih tidak jelas dipandangan..jwpn itu hanya akan terjawab apabila sesuatu perkara itu terjadi.. contohnya, aku sering bertanya, mengapa aku ditakdirkan untuk belajar di MMC? setelah aku tamat belajar di sana, jwpn yg aku temui, byk..bukan satu..perkara baik atau buruk yg terjadi, hanya berpandukan pada diri sendiri..Allah tunjukkan jln, kita yg bertindak.. jgn salahkan takdir dgn apa yg terjadi...kerana kita bertindak mengikut apa yg akal kita fikirkan..perkara baik yg kita fikir, maka baiklah yg terjadi... hmmm....takdir aku, takdir kamu, ditulis sejak azali, tiada yg dpt mengubahnya..oleh itu, lihat sedalam-dalamnya ke dlm diri, jgn salahkan takdir, jgn juga salahkan diri sendiri, jika ingin kebaikan, pergilah ke arah yg baik...Allah sentiasa memberi yg terbaik buat hambaNya... ikhlas dariku buat pembacaku.. aku bukanlah sempurna..manusia sentiasa melakukan kesilapan.. yg buruk dr aku..yg baik dr Nya..

p/s:i love u

No comments:

Post a Comment